Predavači

Redovni profesor
Prof. dr Dejana Prnjat

Profesorka dr Dejana Prnjat diplomirala je na Katedri za scenske i kulturno-umetničke delatnosti Fakulteta dramskih umetnosti Univerziteta umetnosti u Beogradu. Magistrirala je (Katedra za sociologiju kulture i kulturnu politiku) i doktorirala (Katedra za novinarstvo i komunikologiju) na Fakultetu političkih nauka Univerziteta u Beogradu, a posledoktorski studijski projekat obavila je na Odseku za biznis i menadžment usluga u Velikoj Britaniji (London Metropolitan University). Redovni je profesor na Akademiji umetnost Univerziteta u Novom Sadu.

Učestvovala je u radu većeg broja medjunarodnih konferencija, od kojih je UNESCO-va 2nd World Conference on Art Education najznačajnija. Bila je u uredjivačkim odborima više domaćih i stranih naučnih časopisa, držala je predavanja u Finskoj (Mikkeli Universitz of Applied Sciences), Velikoj Britaniji (London Metropolitan University), Francuskoj (Ecole Brassart), Turskoj (Dokuy Ejlul). Kao gostujući predavač angažovana je na Univerzitetu Donja Gorica na svim nivoima studija.

Radovi su joj objavljeni na pet jezika.

 

Radovi:

Prnjat, D. 2022. The Impact of Yugoslavia's Foreign Policy on the Repertoires of Belgrade Theatres, Hiperboreea, vol. 9, Issue 1, 112 -129, https://doi.org/10.5325/hiperboreea.9.1.0112

Prnjat, D. Komunikacije, Novi Sad: Akademija umetnosti u Novom Sadu. ISBN 978-86-81666-37-1

https://akademija.uns.ac.rs/wp-content/uploads/2022/06/Dejana-Prnjat-Komunikacije-2022.pdf

Prnjat, D. 2022. Viđenje bolonjskog procesa u Srbiji iz ugla studenata i profesora umetničkih fakulteta, Andragoške studije br. 1, Beograd: IPA Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, str. 47-66. https://scindeks.ceon.rs/issue.aspx?issue=16467

 Прњат, Д., Дуканић, Ф. 2022. Mедији и убеђивање, Зборник радова ФДУ, бр. 41, Београд: Факултет драмских уметности, Институт за позориште, филм, радио и телевизију, str. 77-90

https://fdu.bg.ac.rs/uploads/files/Institut/ezbornik/Celi%20Zbornici/Zbornik%20radova%20FDU%2041%20-%20ZA%20STAMPU%20-%2027-06-2022.pdf

 Prnjat, D. 2022. Konkurentnost umetničkih fakulteta na tržištu visokog obrazovanja: procena studenata i profesora, Marketing vol. 53, br.1, Beograd: SEMA, Ekonomski fakultet Univerziteta u Beogradu

http://www.sema.rs/repository/download/marketing-vol-53-no-1.pdf

 Prnjat, D. 2021. European Museums: Surviving the COVID-19 Pandemic, Cultural Management: Science and Education (CMSE) Vol. 5, No.2, 83-94. https://doi.org/10.30819/cmse.5-2.06

 Prnjat, D. 2020, Art education in the age of COVID-19, in J. Beseda, L. Rohlikova, V.Duffek (Eds.), Education in the Age of Covid-19, Prague: Centre for Higher Education Studies. ISBN 978-80-86302-86- 7

https://disconference.eu/wp-content/uploads/2022/02/DisCo2020-Online-Education-in-the-Age-of-Covid-19-15th-conference-reader.pdf

Прњат, Д.2020. Легати у култури с посебним освртом на Кућу легата у Београду, Култура бр. 168, Београд: Завод за проучавање културног развитка, 375-391.

https://scindeks.ceon.rs/article.aspx?artid=0023-51642068375P

Prnjat, D. 2019. Communication in the Digitalized World: Some Trends and Challenges, In: A. Ayhan, New Approaches in Media and Communication, Berlin: Peter Lang, 51- 60 https://www.peterlang.com/document/1110869

Прњат, Д. 2019. Уметност и новац, Култура бр. 163. Београд: Завод за проучавање културног развитка, 166-175.

https://www.casopiskultura.rs/wp-content/uploads/2021/09/Kultura%20broj%20163.pdf

Prnjat, D. 2019. "Obrazovanje kao preduslov ravnopravnosti na tržištu rada", bornik Škole prava Evropske Unije, Podgorica: Pravni fakultet Univerziteta Donja Gorica

Prnjat, D. 2019"Mladi i preduzetništvo", Zbornik Škole prava Evropske Unije, Podgorica: Pravni fakultet Univerziteta Donja Gorica

Prnjat, D. 2018. Culture and Communication: A Look at the Hellenistic Mediterranean In: D. K. Vukčević, R. Pavao, Culture, Technology and Humanism, MASA-EMAN 73-97, https://canupub.me/en/knjiga/masa-eman-symposium-culture-technology-and-humanism/

Прњат, Д. 2018. Последњи дани холандског сликара у филму "С љубављу, Винсент: Мистерија Ван Гога", Култура бр. 158, Београд: Завод за проучавање културног развитка, 90-101.

https://www.casopiskultura.rs/wp-content/uploads/2021/09/Kultura%20broj%20158.pdf

Prnjat, D. 2018. "Digitalni mediji i obrazovanje", у. D. Vuksanović i dr. (ur.) Filozofija medija: Mediji i altenativa, Jagodina: Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu ISBN 978-86-7604-163-3, 195-202

https://pefja.kg.ac.rs/wp-content/uploads/2018/09/Zbornik-radova-FILOZOFIJA-MEDIJA-MEDIJI-I-ALTERNATIVA.pdf

Prnjat, D. 2018. „Observing or Using Van Gogh's Bedroom: New Approach to Art Audience Attraction”, Journal of Akdeniz, Issue 21, vol.11.

https://dergipark.org.tr/en/pub/akdenizsanat/issue/34505/397035

Прњат, Д. 2017. “Културолошки аспекти политика земаља Европске уније према имигрантима: изазов актуелне мигрантске кризе”, у: М. Лукић Крстановић, М. Стојић Митровић (ур.) Гласник Етнографског института САНУ, LXV (3), Београд: Етнографски институт САНУ, 611-618

https://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/210/165

Прњат, Д. 2017. „Борба за позоришну публику у дигиталном добу: студија случаја промотивне кампање Драма у таксију“, Култура, Београд: Завод за проучавање културног развитка, 281-290

https://scindeks.ceon.rs/article.aspx?artid=0023-51641755281P

Prnjat, D. 2016. "Promotion on Environmental Protection n Film: Case Study of Documentary film Winter Fruits”, TOJDAC, January, Volume 6 Issue 1, pp. 48-54 http://tojdac.org/tojdac/VOLUME6-ISSUE1_files /tojdac_v06i1104.pdf

Прњат, Д. 2016. „Фалсификати и фалсификатори на тржишту дела ликовних уметности“, Култура бр. 150, Београд: Завод за проучавање културног развиткaр. 150, Београд: Завод за проучавање културног развиткa, 224-235

https://www.casopiskultura.rs/wp-content/uploads/2021/09/Kultura%20broj%20150.pdf

Prnjat, D. 2016. “Possible use of broadcasting ih higher education in order to promote student creativity through preparation of promotional audio-visual content,” In: On Student and University Broadcasting, Novi Sad: Univerzitet u Novom Sadu ISBN 978-86-499-0213-8,103-110

http://www.studavp.net/userfiles/files/StudAVP-%20ON%20STUDENT%20AND%20UNIVERSITY%20BROADCASTING.pdf

Prnjat, D. 2016. "Mediji nekad i sad", u. D.K.Vukćević (ur.), Humanističke studije, br.2, Podgorica: Humanističke studije UDG, 251-260

https://humanistickestudije.me/wp-content/uploads/arhiva/broj2/2-2016(17).pdf

Прњат, Д. (ур.) 2014. Уметност, комуникација, медији, Београд: Академија уметности, ISBN 86-83279-01-4.

Прњат, Д. 2014. „Српски еколошки филм на примеру Плодова зиме Бошка Савковића", Национални научни скуп са међународним учешћем "Култура и одрживи развој у доба кризе", Београд: Ректорат Универзитета уметности у Београду, Унеско катедра за културну политику и менаџмент и Факултет драмских уметности.

http://www.arts.bg.ac.rs/wp-content/uploads/2015/04/Program_FINAL.pdf

Прњат, Д. 2014. „Српске државне награде за књижевно стваралаштво од 1945. до 1980. године“, Култура бр. 145, Београд: Завод за проучавање културног развитка,43-50.

http://scindeks.ceon.rs/Article.aspx?artid=0023-51641445043P

Прњат, Д. 2013. Маркетинг, Београд: Академија уметности, ISBN 978-86-83279-11-1

Прњат, Д. 2013. Културна политика, Београд: Академија уметности, ISBN 978-86-83279-12-8

Прњат, Д. 2013. „Односи с јавношћу, медији и убеђивање“, Kultura br. 139, Београд: Завод за проучавање културног развитка, 108-116.

http://scindeks.ceon.rs/article.aspx?artid=0023-51641339108P

Прњат, Д. Тајтакова, М. 2013. „Примена елемената промотивног сплета у комуникацији позоришта с публиком“ у: "Менаџмент драмских уметности и медија, изазови 21. века", (прир. М. Николић) Факултет драмских уметности у Београду, ISBN 978-86-82101-49-9

Прњат, Д. 2012. „Музеји и етика: присвајање прошлости“, Култура бр. 137,Београд: Завод за проучавање културног развитка,стр. 185-193

https://scindeks.ceon.rs/article.aspx?artid=0023-51641237185P

Прњат, Д. 2012. "Проучавање културне политике на београдским универзитетима: компаративна анализа силабуса" у Култура и друштвени развој: зборник радова са научног скупа Културна политика, уметничко стваралаштво и медијска пракса у функцији одрживог развоја, Београд: Факултет за културу и медије Мегатренд универзитета ISBN978-86-7747-476-8, стр. 25-39

http://megatrend.edu.rs/wp-content/uploads/2019/04/Zbornik-1.pdf

Prnjat, D., 2011. „Teaching Methodology for Education in the Field of Cultural Policy: Case Study of Universities in Belgrade, Serbia”,  9th ENCATC Annual Conference, Helsinki 12-14 October

http://www.encatc.org/media/786-encatc2011ac_reader_web.pdf

Prnjat, D. 2010. “How much can arts education affect the decision-making process when choosing classical or popular music?” UNESCO 2nd World Conference on Arts Education, Seoul 25-28 May, http://www.unesco.org/culture/en/artseducation/pdf/fpdrdejanapnjat203.pdf

Прњат, Д. 2010. „Маркетиншки осврт на уметничку публику“ , Култура бр. 126, Београд: Завод за проучавање културног развитка, стр. 125- 133

https://scindeks.ceon.rs/article.aspx?artid=0023-51641001225P

Taucher, G., Avery, J., Zabkar, V., Prnjat D. 2010.“Expectations for Advertising Students”, Proceedings, American Academy of Advertising European Conference, Milan 4-6 June

Avery, J., Prnjat, D. 2009. "Consumer Decision-Making Process in the Museum Marketplace", Intenational Jounal of the Inclusive Museum, Volume 1, Issue 4, 147-156

https://cgscholar.com/bookstore/works/consumer-decisionmaking-in-the-museum-marketplace?category_id=cgrn   

Avery, J., Prnjat, D. 2008. “Consumer Decision-making in the Museum Marketplace”, Proceedings Intenational Conference on the Inclusive Museum, Leiden

Prnjat, D. 2008. “Arts and Politics“ in: Arta si realitatile ei, Brumar: Universitatea de vest din Timisoara, ISBN 978-973-602-489-4, pp.473-476

Avery, J., D. Prnjat, 2008. ”Troop the Troupe”, Proceedings, 7th Intenational Colloquium on Nonprofit, Social & Arts Marketing, London, 18. September.

Прњат, Д. 2008 „О неким видовима (зло)употребе медија: оглашавање усмерено ка деци “ у: Д. Вуксановић (прир.) Kњига за медије, медији за књигу, Београд: Клио ISBN 978-86-7102-330

Prnjat, D. 2007. “State, Money and Art Organizations“, 9th Intenational Conference on Arts and Cultural Management, Valencia, July 8 -11.

Prnjat, D. 2007. “Notte on Advertising and Ethics “ in: Interferente, interculturalitate, interdisciplinaritate(ed. A.Titu), Timisoara: Universitatea de vesta, ISBN 978-973-125-149-3, pp. 35-39

Avery, J., Prnjat, D. 2006. “Issues with the Marketing of an Art Museum“, Proceedings, Academy of Marketing, London, March 15th, ISBN 1 899764 57 7, pp.7-11

Прњат, Д. 2006. „Актуелност Бурдијеове критике школе“, у: М. Немањић, И. Спасић (прир.) Наслеђе Пјера Бурдијеа: поуке и надахнућа, Институт за филозофију и друштвену теорију, Београд: Завод за проучавање културног развитка, ISBN 86-82417-14-6, стр. 59-65

Prnjat, D. 2006. “Notes on theatre marketing: Belgrade's theatres case”, Mlady ekonom, Zbonik z medyinarodnej vedeckej konferencie, Bratislava, 7. jul, ISBN 80'969567-0-1, pp.104-106

Prnjat. D., Tajtakova, M. 2006. “Reflection on Money and the Arts“, Nová ekonomika: vedecký časopis Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave, September, 50-54

Прњат, Д. 2006. „Политика и позориште“ , Kултура полиса br.4-5, Стилос, Удружење за политичке науке СЦГ, Нови Сад, стр. 729-735

Tajtakova, M., Prnjat, D., 2006. “Ekonomika a marketing kultúry v historických súvislostiach“, Marketingová panoráma 1-2, Odbony časopis Slovenskej marketingovej spoločnosti, Bratislava.

Prnjat, D. 2006. “Dilema muzeului de arta: marketing sau PR? “, in: Integrare print arta: educatie, cultura si perspectiva sociala a artei (ed. A.Titu), Timisoara: Universitatea de vesta, ISBN (10) 973-125-025-5; ISBN (13) 978-973-125-025-0

Prnjat, D. 2005. “Remarks on Cultural Policy and Theatre Activities in Belgrade 1945-1980“, Proceedings, 8th Intenational Conference on Arts and Cultural Management, Montréal July 3 -6. p. 89

Prnjat, D. 2004. “The Study of Cultural Policy at Art Academy BK“, Proceedings, Intenational Conference Cultural Policy and Art Production, Belgrade, 30.9-2.10., pp.43-44

 

dr Dejana Prnjat